.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ممنوعيت شکار پرنده "یلوه حنایی" در گیلان

اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان ، از ممنوعیت شکار و صید پرنده یلوه حنایی (تلکه یا سرخ تلکه ) در سراسر استان گیلان خبر داد .
در گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان آمده است، با توجه به فرا رسیدن فصل درو و شروع به شکار و صید گروهی از شکارچیان ، هر گونه اقدام به این امر جرم تلقی شده و با خاطیان برخورد قانونی خواهد شد.
بر اساس این گزارش، از تیر ماه سالجاری برای اولین بار حلقه گذاری این پرنده در کشور در استان گیلان انجام پذیرفت و این امر تا پایان شهریور و مهر ماه، ادامه دارد و بنا است طرح سرشماری آن نیز توسط کارشناسان معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی این اداره کل انجام پذیرد. لذا ضمن غیر قانونی خواندن شکار و صید این پرنده که عمدتا برای صید آن از  روش لال " دام شکار" استفاده می شود. از تمامی علاقمندان به شکارو صید این پرونده دعوت می شود جهت همکاری در طرح سرشماری و حلقه گذاری این پرونده مشارکت جدی داشته باشند.
در این گزارش آمده است ، یلوه حنایی از جمله پرندگانی است که به ندرت دیده می شود و عمدتا از انتظار مخفی می ماند . یلوه حنایی از گونه های در معرض خطر در سطح جهانی است که عمدتا به دلیل تخریب زیستگاه و شکار بی رویه جمعیت جهانی آن با نوع کاهش محسوس روبرو شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.